WEBASTO Wallbox pure live
https://www.youtube.com/watch?v=pRTGdNCCP90

Wprowadzenie

W końcu dotarła do nas długo wyczekiwana stacja ładowania Webasto PURE 2 z oficjalnej polskiej dystrybucji – w tym przypadku o mocy 11 kW z 4,5 metrowym przewodem zasilającym zakończonym wtyczką Type 2.

Wallbox Webasto Pure 2 nie występuje z gniazdem ładowania i nigdy nie występował. Chyba Niemcy twierdzą, że stacja w domu – tylko z kablem. I ja ich pogląd podzielam.

Cały zestaw przychodzi w kartonowym opakowaniu. Widać, że Webasto postawiło na ekologię – nawet na pudełku ze stacją widnieje napis „mniej drukowania, więcej natury”. Zasadniczo ok, czy jest sens zadrukowywać kartony? Producenci farby pewnie powiedzą, że tak, ale ważniejsza jest zawartość.  Przewód zasilający o długości 4,5 metra przychodzi luzem i powiem szczerze, że jest to świetne rozwiązanie.

Szczególnie docenicie, to podczas montażu. Stacja wykonana z tworzywa sztucznego jest dość lekka, natomiast gruby przewód do ładowania potrafi swoje ważyć. Więc jest to duży, na prawdę duży plus ułatwiający montaż.

Zawartość opakowania Webasto Pure II

Co mamy w opakowaniu? Standardowo karta gwarancyjna informująca tez o warunkach rozszerzonej gwarancji i instrukcja obsługi. Mniej standardowo, to już zestaw porządnych kołków do montażu wallboxa, listwa montażowa,  na której wieszamy wallboxa, zestaw dławików kablowych do zamontowania z tyłu stacji i jej uszczelnienia. A na kartonie, pod którym schowana jest stacja znajduje się szablon, do wywiercenia otworów montażowych.

Otwieram karton i wow. Naprawdę wallbox jest ładny i zgrabny. Czuć, że jest to porządnie wykonane urządzenie. Czarny front w połysku połączony z matowymi elementami. Naprawdę mi się podoba!

Dodatkowo stacja wyposażona jest w kluczyk, którym możemy zablokować możliwość ładownia. Rozwiązanie to sprawdzi wtedy gdy nie chcemy, żeby ktoś podkradał nam prąd pod naszą nieobecność i bez naszej zgody. Dodatkowo w zestawie znalazłem osłonę i uchwyt do zamocowania przewodu wraz ze śrubkami. Ok. to są przydatne rzeczy.

Zwróćcie uwagę na uszczelkę wokół otworu rewizyjnego. Osłona przylega do niej bardzo szczelnie. W końcu to klasa szczelności IP 54. Czyli Wallboxa od Webasto śmiało można montować na zewnątrz.

Montaż stacji ładowania

A skoro można go zamontować na zewnątrz, to sprawdziłem jak taki montaż wygląda na słupku firmy 3EV. Od razu zaznaczam, że nie robiłem podłączenia elektrycznego, gdyż nie to było moim celem.

W przyszłości zapewne pojawi się film pokazujący jak podłączyć, ustawić i uruchomić stację ładowania. W słupku mam przygotowane otwory gwintowane, więc uchwyt przykręcam za pomocą śrub M5. Ten metalowy uchwyt to dobre rozwiązanie, po zawieszeniu stacji mogę bez problemu przykręcić dolne mocowanie.

Warto zaznaczyć, że Webasto PURE 2 wyposażona jest w pierścień DC, czyli urządzenie które bada upływ prądu stałego powyżej wartości 6mA. Dzięki temu nie musimy stosować wyłącznika różnicowo prądowego typu B – wystarczy tylko typ A, a to ogranicza koszt instalacji. W samej stacji możemy także regulować prąd ładowania w zakresie 8A, 10A 13A i 16A na jedną fazę.

A to pozwoli dobrać optymalną maksymalną moc ładowania w każdej instalacji elektrycznej bez konieczności jej modernizacji.

Gdybyśmy podłączali stację do zasilania, należy jeszcze użyć dołączonych do zestawu dławików, aby przeprowadzić przewody zasilające – czego podczas tego montażu nie robiłem, gdyż nie było takiej potrzeby.

Podłączenie kabla ładującego w wallbox

Po zamontowaniu stacji przychodzi czas na podłączenie kabla ładującego. Do podłączenia mamy 6 żył, czyli zasilanie pierwszej, drugiej i trzeciej fazy, przewód neutralny, przewód ochronny i tak znawy control pilot, czyli przewód odpowiadający za komunikację między samochodem, a stacją ładowania. Wszystkie kable instalujemy wciskając je w odpowiednie miejsca. Sila docisku jest tak duża, że nie musimy martwić się o ich wypadnięcie

Ostatnią rzeczą podczas prac montażowych, jest przykręcenie otworu rewizyjnego. Tego etapu nie wolno pominąć, gdyż wpłynie to negatywnie na wodoszczelność waszej stacji.

Pozostała nam już wisienka na torcie, czyli powieszenie kabla ładującego. Możemy owinąć go wokół stacji, gdyż jest ona do tego przystosowana. Na plus wbudowany uchwyt wtyku Type 2. Wtyk osadzona jest stabilnie, a wyciągnięcie kabla wymaga użycia niewielkiej siły. W wyniku czego mało prawdopodobne jest to, że przewód zasilający wypadnie przypadkowo z uchwytu i będzie się obijał.

Jeśli macie jakieś pytania – piszcie w komentarzach. Wszystkie produkty, które widoczne są na filmie znajdziecie w sklepie 3EV.

Zobacz również: Samochód hybrydowy – czy to się opłaca? Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego.

Tags:

No responses yet

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *